La tasca de la Fundació

L’espai natural fou adquirit per la Fundació amb l’objectiu de preservar-ne els valors naturals i de paisatge.

S’ha fet un treball per conèixer a fons els valors naturals de la finca i s’ha elaborat un pla de gestió que inclou tots els aspectes que cal desenvolupar a curt i a mitjà termini.

Adequació i manteniment de l’espai per a l’ús públic

• Obertura del centre d’informació La Masieta.
  • Consolidació de les runes i arranjament dels marges de pedra seca a la Masieta.
  • Senyalització d’itineraris.
  • Habilitació de l’àrea de lleure i aparcament.
  • Millora de les condicions de seguretat del camí del congost, amb la instal·lació d’un passamà i vuit miradors-baranes en els punts panoràmics de més risc per als visitants.
  • Recuperació i restauració de l’antic camí de l’Obaga fins al mirador d’Altimiris, així com del camí de l’Obaga Gran fins a Alsamora.
  • Col·laboracions en les diferents expedicions arqueològiques del poblat d’Altimiris, cova Colomera, cova del Mut..., amb les universitats catalanes.

Biodiversitat

Declaració de Refugi de Fauna Salvatge.

Seguiment d’ocells comuns de Catalunya.

Gestió d’hàbitats

Boscos:
redacció d'un pla tècnic de gestió i millora forestal.

Prats i pastures:
desenvolupament d'un conjunt de mesures d’afavoriment de prats i pastures.