Què és el Premi Exporecerca Jove?

La Fundació Catalunya La Pedrera col·labora amb el 'Premi especial Fundació Catalunya La Pedrera' en el certamen Exporecerca Jove de MAGMA (Associació per Promoure la Recerca Jove) seguint amb l'aposta per la promoció científica de joves talents per assolir i fomentar l’excel·lència en l’àmbit de la recerca.

El premi, que s’atorga des del 2011, consisteix en participar a l’Intel International Science and Engineering Fair (Intel ISEF), la fira de treballs de recerca per a estudiants pre-universitaris més gran i una de les més prestigioses del món.

Aquest guardó s’afegeix al Premi Especial Intel que subvenciona Intel, també des del 2011, perquè un segon projecte de recerca pugui participar en el certamen internacional. La mostra de projectes de recerca es fa cada any en una ciutat diferent dels Estats Units.

Guanyadores i guanyadors

2023 - Markus Urban Casanovas

Markus Urban Casanovas

Projecte: Creació d'un assistent virtual per a la gent gran mitjançant sistemes d'intel·ligència artificial

2022 - Laia Uyà Caba

Laia Uyà Caba

Projecte: Avaluació i comparació de l'efectivitat i seguretat del trasplantament de microbiota fecal, antiinflamatoris i biològics per al tractament de la malaltia inflamatòria intestinal.

2021 - Andrea Camí, Carla Caro, Martí Cousillas, Pedro Gefaell i Bru Gómez

Andrea Camí Bonet

Projecte: Saccharomyces cerevisiae com a organisme model per estudiar HOG1 i la via homòloga de mamífers p38.

Carla Caro Villanova

Projecte: L'algoritme de tremp quàntic: anàlisi del seu potencial actual.

Martí Cousillas Almar

Projecte: L’energia més neta: les cel·les de combustible microbianes.

Pedro Gefaell i Guillermo Canosa

Projecte: La cel·lulosa microbiana de kombucha, material ecològic del segle XXI.

Bru Gomez Bonilla

Projecte: Relacions entre la intel·ligència fluïda i cristal·litzada i el volum de les subàrees de l’hipocamp. Un estudi amb test estandarditzats i RM.

2019 - Marta Pantin i Malena Gronda

Marta Pantin i Malena Gronda

Projecte: The impact of the level of spiciness of a pepper on the rate of growth of bacterial colonies.

Premi: Participació a l’Intel ISEF 2019 a Phoenix, Arizona

2018 - Joel Romero Hernández, Ignasi Segura Vicente i Javier López-Contreras González

Joel Romero Hernández (Fellow La Pedrera Ciència des del 2016)

Projecte: VANGUARD: Variable Alterations Network for the Generation of a Universal Automatic Research-based Diagnostic

Premi: Participació a l’Intel ISEF 2018 a Pittsburgh, Pennsylvania

Ignasi Segura Vicente (Fellow La Pedrera Ciència des del 2018) i Javier López-Contreras González (Fellow La Pedrera Ciència des del 2017)

Projecte: Heuristic redesign of the Hunganrian Algorithm for an automated asteroid detection

Premi: Participació a l’Intel ISEF 2018 a Pittsburgh, Pennsylvania. 3r premi de la categoria Systems Software de la Intel ISEF i 2n premi especial de la NASA.

2017 - Queralt Portell de Montserrat i Joel Romero Hernández

Queralt Portell de Montserrat (Fellow La Pedrera Ciència des del des del 2016)

Projecte: Study of the change of the halomass in galaxies depending on their proximity to filaments in the universe

Premi: Participació a l’Intel ISEF 2017 a Los Angeles, California

A la mateixa edició, rep el ‘Premi Especial Intel’ el fellow de la Fundació Catalunya La Pedrera:

Joel Romero Hernández (Fellow La Pedrera Ciència des del 2016)

Projecte: Design of a telepresence system to operate at Mars surface in a pre-colonial context

Premi: Participació a l’Intel ISEF 2017 a Los Angeles, California. 2n premi de la NASA.

2016 - Maite Molins Colomer i Mònica Sagrera Cozar

Maite Molins Colomer

Projecte: Design of polymeric replica of the human aortic arch for in vitro experimentation

Premi: Participació a l’Intel ISEF 2016 a Phoenix, Arizona

A la mateixa edició, rep el ‘Premi Especial Intel’ el fellow de la Fundació Catalunya La Pedrera:

Mònica Sagrera Cozar (Fellow La Pedrera Ciència des del 2014)

Projecte: Evaluation of the use of sniffing dogs to detect red palm weevil presence

Premi: Participació a l’Intel ISEF 2016 a Phoenix, Arizona

2015 - Inés Martínez Saludes

Inés Martínez Saludes (Fellow La Pedrera Ciència des del 2014)

Projecte: Del EEG (electroencefalograma) a la imatge. La representació gràfica de l’activitat celebral

Premi: Participació a l’Intel ISEF 2015 a Pittsburgh, Pennsylvania

2014 - Sergi Macià Muñoz

Sergi Macià Muñoz (Fellow La Pedrera Ciència des del 2013)

Projecte: From the Antibiotic Resistance Acquisition by Bacteria to the Impact of Resistant Tuberculosis on Society through a Computer Modelling

Premi: Participació a l’Intel ISEF 2014 a Los Angeles, California. 3r premi de la categoria Microbiology de la Intel ISEF.

2013 - Victoria Englert González

Victoria Englert González (Fellow La Pedrera Ciència des del 2011)

Projecte: Communication pathway between neurons via optogenetics

Premi: Participació a l’Intel ISEF 2013 a Phoenix, Arizona