La tasca de la Fundació

L’espai propietat de la Fundació fou adquirit amb l’objectiu de garantir la preservació dels seus valors naturals i de paisatge.

La gestió es realitza sobre el conjunt de l'espai protegit a través d'un conveni de custòdia amb l'Ajuntament de Sils, Fundació Emys i l'ACA.

Adequació i manteniment de l’espai per a l’ús públic

Senyalització d’itineraris i manteniment de miradors, passeres i punts d'observació d'ocells.

Biodiversitat

Atesa la importància a nivell català de la població de tortuga d'estany (Emys orbicularis), se'n fa un seguiment anual molt acurat. L'entitat responsable de fer aquest seguiment és la Fundació Emys.

Gestió d'hàbitats

S’ha elaborat un pla de gestió per assegurar el bon estat dels hàbitats aqüàtics (estany, riu i basses), els prats inundables, els boscos de ribera, i les comunitats d'ocells, ambfibis i rèptils més característiques d'aquesta zona humida.