Properes exposicions

Els camins de l’abstracció, 1957-1978

Diàlegs amb el Museo de Arte Abstracto Español de Conca

Del 29 de setembre del 2022 al 15 de gener del 2023

A partir de la col·lecció del Museo de Arte Abstracto Español -una institució pionera creada el 1966 per Fernando Zóbel-, l’exposició presenta la varietat i la complexitat de les diverses formes que va adoptar l’abstracció durant la segona meitat del segle XX, i mostra les seves principals tendències en els àmbits nacional i internacional, com ara l’abstracció lírica i gestual, l’expressionisme abstracte, l’abstracció geomètrica o la pintura de camps de color.

Exposició organitzada en col·laboració amb la Fundación Juan March

Comissariat: Manuel Fontán del Junco, Sergi Plans i Marga Viza

Jaume Plensa retrat estudi

Jaume Plensa. Poesia del silenci

Del 7 d'abril al 23 de juliol del 2023

Aquesta exposició se centra en la relació de Plensa amb la literatura i en especial amb la poesia. Per a Jaume Plensa (Barcelona, 1955) cada lletra té una bellesa única, però totes juntes són una mostra de la diversitat del món i de la convivència entre diferents cultures. Tal com explica l'artista «una lletra no sembla res, és una cosa humil, però unida a d'altres formen paraules, i les paraules formen textos i els textos, pensament. És una mica la idea de la pedra fundacional, al voltant de la qual es construeix el temple, després la ciutat, el país, el continent i l'univers».

Comissariat: Javier Molins

Crèdit de la imatge: Jaume Plensa al seu estudi. Foto: Inés Baucells. ©Plensa Studio Barcelona

Antonio López, La Cena 1971-1980

Antonio López

Del 22 de setembre del 2023 al 14 de gener del 2024

L'exposició traça un recorregut per la trajectòria artística d'Antonio López (Tomelloso, 1936) al llarg de set dècades de treball, des de les primeres obres de joventut fins a la seva producció més recent. Es tracta de la primera exposició monogràfica que es presenta a Barcelona i ofereix una visió panoràmica de l'univers creatiu de l'artista mitjançant una selecció d'obres que inclouen pintures, escultures, dibuixos i relleus.

Exposició organitzada en col·laboració amb el Drents Museum, Assen (Holanda)

Comissariat: Violant Porcel

Crèdit de la imatge: Antonio López. La cena, 1971-1980

Miquel Barceló, Planta groga, 2019

Barceló a La Pedrera. Ceràmiques

Del 16 de febrer al 9 de juny del 2024

Vint-i-cinc anys després de la seva darrera exposició de ceràmica, aquesta és primera gran mostra sobre aquest art de Miquel Barceló (Felanitx, 1957) i presentarà peces realitzades des de 1995 fins a dia d’avui. La mostra es complementarà amb algunes pintures i obres sobre paper relacionades amb la temàtica de la ceràmica, incloent-hi natures mortes i paisatges, i també bronzes, alguns dels quals han estat fosos a partir de ceràmiques.

Comissariat: Enrique Juncosa

Crèdit de la imatge: Miquel Barceló. Planta groga, 2019. © Foto: François Halard

Barbara Hepworth, Single Form (Memorial), 1963

Barbara Hepworth i els seus contemporanis. Escultura moderna

Del 26 de setembre del 2024 al 12 de gener del 2025

L’exposició posarà en relleu l’obra abstracta de Barbara Hepworth (Wakefield 1903-Saint Ives 1975) realitzada essencialment amb pedra, que entrarà en un profund diàleg amb l’edifici de La Pedrera i posarà la seva obra en relació amb la dels més destacats escultors del moment, com Moore, Brancusi, Noguchi, Oteiza, Arp o Bourgeois.

Comissariat: Penelope Curtis

Crèdit de la imatge: Barbara Hepworth: Single Form (Memorial), 1963. Battersea Park, Wandsworth (Londres)