Forma’t per liderar la transformació de l’educació científica

Què és Postgrau d'Innovació en Educació Científica?

Actualment, l'educació científica juga un paper fonamental en la transformació educativa i és clau per a contribuir a una societat més informada i capaç de prendre decisions. Fomentar l’esperit crític de la ciutadania és bàsic per afrontar els reptes de futur, i professionalitzar l’educació científica no formal contribuirà sens dubte a assolir aquest objectiu.

En les últimes dècades, institucions de recerca, museus de ciència, espais culturals, entre d’altres, han desenvolupat una línia d’activitat vinculada a l’educació, consolidant els espais no formals de divulgació –fora dels centres educatius. Això ha fet emergir una nova figura professional de coordinació de projectes d’educació científica.

Aquest postgrau té la finalitat d’oferir formació i acompanyament per al desenvolupament d’una carrera en aquest àmbit. El curs estimula el creuament i l’intercanvi de coneixements entre professionals de l’àmbit científic i de l’àmbit educatiu amb un interès especial per liderar la innovació i implementació de projectes científics en entorns no formals.

Immersió en projectes

Durant la formació, els estudiants participaran en el desenvolupament i implementació de projectes d’educació científica reals dins d’una institució de referència. La immersió permetrà als estudiants consolidar els coneixement teòrics adquirits durant el curs, per aplicar els aprenentatges en un context pràctic, dotant-los d’experiència professional.

Institucions implicades

El postgrau l’imparteix el BIST Dolors Aleu Graduate Centre, en col·laboració amb la Fundació Catalunya La Pedrera. Els i les estudiants obtindran un títol de postgrau propi expedit per la Universitat Pompeu Fabra.

Informació bàsica

Modalitat: semipresencial (60% presencial i 40% virtual)

Idioma: català (70%), castellà (20%) i anglès (10%)

Lloc: presencial a Barcelona (17 sessions) i Tarragona (2 sessions), i en línia (16 sessions)

Data d’inici: 30 de setembre de 2022

Data de finalització: 16 de juny de 2023

Període d’inscripció

• Primera convocatòria: del 6 d’abril al 2 de maig de 2022
  • Segona convocatòria: del 3 de maig al 3 de juny de 2022

Calendari

El postgrau té una durada de 8 mesos, del 30 de setembre de 2022 al 16 de juny de 2023.

El postgrau s’impartirà els divendres de 15-20h i dissabtes de 9-14h. La majoria de sessions seran impartides de manera presencial i algunes en línia. El curs inclou també algunes sessions especials en línia alguns dimarts a la tarda de 18-19h.

Durant els períodes d’immersió en projectes, l’horari i calendari específic es pactarà amb la institució on es desenvolupi el projecte. Així mateix, les tutories i reunions de seguiment també es duran a terme en horari a convenir pactat amb la coordinació de l’assignatura.