05/09/2018

La primera Jornada d'Escoles Tàndem aplega tots els participants del programa

Jornad tàndem

Més de 200 persones s’han reunit avui a l’Auditori de La Pedrera per celebrar la I jornada d'Escoles Tàndem. Entre els participants hi havia docents de totes les escoles involucrades d’aquests vuit any de Tàndem així com també els equips de les institucions que formen part dels projectes.

L’objectiu de la jornada era visibilitzar els projectes Tàndem, conèixer les persones implicades i fer xarxa, així com explicar i compartir el projecte, el qual està vertebrat en 4 eixos: el metodològic, el d’espais d’aprenentatge, l’organitzatiu i el de cultura de centre. També hi ha hagut temps per aprendre i passar-ho bé de la mà d’Oriol Ripoll que ha parlat de 'Els quatre secrets de fer aprendre jugant'. Com a cloenda hem gaudit de l’activitat 'Sound Painting' a càrrec del Ferran Badal de l’Esmuc.

El projecte Escoles Tàndem
Escoles Tàndem posa a col·laborar plegats un centre educatiu i una institució de referència durant tres cursos, amb l’objectiu de singularitzar el centre educatiu en el marc d’un procés d’innovació. Aquesta iniciativa comporta que treballin conjuntament tot el claustre amb els professionals de la institució, intercanviant coneixements, experiències i material pedagògic. Al mateix temps, també és una oportunitat excel·lent perquè les institucions reflexionin sobre, com a mínim, les seves pròpies activitats educatives. Els projectes Tàndem neixen amb la voluntat de ser sostenibles a llarg termini.

La tasca de la Fundació Catalunya La Pedrera és promoure i gestionar les aliances entre els centres, aportar el coneixement que els professionals de la Fundació tenen en l’àmbit educatiu, analitzar els resultats i finançar el programa.