05/09/2018

La incorporació d’un compositor resident, principal novetat de la setena temporada del Residències Musicals a La Pedrera

residents-musica-pedrera

El proper diumenge 16 de setembre s’inicia la setena temporada del cicle Residències Musicals a La Pedrera, que enguany presenta com a novetat la incorporació de la figura del compositor resident, a més dels tres músics residents.

El compositor escollit d’aquesta temporada és Joan Magrané. Un jove amb talent ja reconegut i en l’inici de la seva carrera professional, amb versatilitat en la composició per a diversos instruments o veu. L’encàrrec de la seva residència inclourà la creació de tres peces, una per a cada resident de la temporada, d’entre 5 i 10 minuts de durada. La primera es presentarà a l’Auditori de La Pedrera el diumenge 16 de desembre de la mà de la resident Marta Puig.

Programació 2018-2019

El cicle comença diumenge 16 de setembre amb el concert de la Sara Cubarsi. La jove violinista, intèrpret i compositora inaugurarà la temporada amb un recital de violí amb projecció de sons electrònics de la mà de Violeta Cubarsi, la intèrpret convidada.

Els tres músics residents escollits han estat la pianista Marta Puig, el violoncel·lista Roger Morelló i la violinista Sara Cubarsi, tots tres representatius del gran talent musical emergent català i amb trajectòries formatives ben diverses. De tots ells s’ha valorat el seu talent artístic, així com el seu potencial per desenvolupar una destacada carrera tant al país com a l’estranger, i també, molt especialment, l’aportació que pot fer el programa Residències Musicals al seu creixement professional.

El calendari de programació previst és, com a la temporada anterior, oferir un concert a La Pedrera el tercer diumenge de cada mes per la tarda. D'altra banda, el cicle manté l'alternança dels residents i protagonitzaran un concert diferent cadascun d’ells per tal d’oferir al públic una temporada de concerts amb una programació més variada i atractiva.

Aquest format permet als residents treballar amb més temps els seus programes i, alhora vincular-se al programa de Residències de la Fundació durant tota la temporada.

Consulta tota la programació de Residències