14/09/2018

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta un manifest per a una societat respectuosa amb les persones amb demència

dia-mundial-alzheimer-video-dementia

La Fundació Catalunya La Pedrera se suma a les accions amb motiu del Dia Mundial de l’Alzheimer i ha redactat un Manifest que recull com volen ser tractades les persones amb dèficit de memòria.

El manifest s’acompanya d’un vídeo en què els protagonistes són deu participants del programa de reforç de la memòria de la Fundació (programa REMS: Reforç i Estimulació de la Memòria i la Salut) que s’adrecen directament a la ciutadania per expressar 10 idees clares, com ara: “parla’m de manera senzilla”, “tracta’m com un adult i no com un nen”, “inclou-me a les converses” o “ajuda’m a orientar-me si em veus perdut”.

S'ha iniciat una recollida de firmes al voltant del manifest “Per a una societat respectuosa amb les persones amb demència” via Change.org i físicament als 24 espaiSocials de la Fundació. El principal moment de recollida de signatures serà el divendres 21 de setembre, Dia Mundial de l’Alzheimer, amb un estand a cada poble o barri on estan implantats els espais. L’estand disposarà d’un roll-up amb els deu missatges sobre “Com volem ser tractades les persones amb dèficits de memòria” i s’entregaran díptics informatius amb el Manifest.

Aquesta acció sorgeix per donar continuïtat al decàleg de bones pràctiques presentat recentment a Vilanova i la Geltrú, on els participants REMS de l’espai Social d’aquesta ciutat van decidir com volen ser tractats pel seu entorn després de compartir les principals dificultats amb les quals es troben diàriament al sortir al carrer. D’aquesta manera s’han posat les bases per fer que la ciutat esdevingui la primera comunitat Dementia Friendly de l’Estat.