16/10/2018

Converses a La Pedrera arrenca temporada amb Evgeny Morozov

Converses a La Pedrera Morozov i Arroyo

La Fundació Catalunya La Pedrera va encetar ahir al vespre la nova edició de Converses a la Pedrera amb la participació del reconegut crític i investigador dels models socials i polítics que es deriven dels efectes del Big Data, Evgeny Morozov, que va visitar Barcelona per conversar a La Pedrera amb Liliana Arroyo, doctora en sociologia i investigadora a l’Institut d’Innovació Social d’ESADE, sobre internet, llibertat i economia digital, entre altres temes.

Els dos investigadors van parlar sobre internet, llibertat i l’economia digital. També sobre els mites i els malentesos del solucionisme tecnològic; les estratègies monopolístiques de l’economia digital; la privacitat, l’ús de les dades, les dades com a nou petroli; internet i la política, les regulacions de la xarxa i del nou feudalisme digital, entre d’altres temes.

Arroyo va demanar al final de la conversa "Què ens aconselles fer als ciutadans amb la nostra presència a la xarxa?". Morozov va respondre que "cal que els joves sàpiguen la relació entre finances i tecnologia, entre dades i intel•ligència artificial. Necessitem més educació per entendre aquesta bèstia".

Converses a La Pedrera

Amb el cicle Converses a la Pedrera, la Fundació Catalunya La Pedrera vol estimular el pensament crític donant veu a intel·lectuals de primer ordre de diferents camps de la cultura, la societat o la ciència, i compartint la seva trajectòria i la seva visió sobre el món actual.

Aquesta és la setena edició del cicle, el qual se celebra des de 2011 en col·laboració amb Arcàdia. Per Converses a La Pedrera hi ha passat personatges de la mida de Zygmunt Bauman, Yasmina Reza, Tom Wolfe, John Eliot Gardiner o Zadie Smith, entre altres.

Properes converses_
29/10   John Lanchester conversa amb Llucia Ramis
Els dos escriptors repassaran l’obra de l’autor anglès i, per la proximitat dels interessos literaris de tots dos, parlaran sobretot de la ficció basada en l’autobiografia, la família com a vertebradora de la novel·la, i el paper dels diners i de l’economia en la literatura i en la realitat.

26/11  John Carlin conversa amb Lídia Heredia
Cap on va el periodisme avui? Els dos periodistes parlaran sobre la crisi de la indústria, del paper, del periodisme digital i a les xarxes, de la instantaneïtat i l’acceleració contra la reflexió i l'anàlisi, també del paper de la ràdio i la televisió, de literatura i de les fake news o dels controls de qualitat, els fact-checkers.