17/10/2018

Ciutat de Mèxic acull l'exposició ‘Toni Catany. D’anar i tornar’

Preparació de l'exposició

La Fundació Catalunya La Pedrera, el Centre Cultural d'Espanya a Mèxic i Fundació Toni Catany, amb la col·laboració de l'Institut Ramon Llull, han presentat l'exposició de Toni Catany "D’anar i tornar", un dels màxims referents en el món de la fotografia contemporània, que es podrà visitar al Centre Cultural d'Espanya a Mèxic fins el 9 de desembre.

L’exposició «Toni Catany. D’anar i tornar» va estar organitzada per la Fundació Catalunya La Pedrera, on es va poder veure del març al juliol de 2016, i va ser la primera retrospectiva del fotògraf mallorquí des de la seva mort el 2013. La mostra és a Mèxic des del mes de març, primer a Guadalajara en motiu del seu Festival de cine i on Catalunya era la convidada d'honor, i ara, a Ciutat de Mèxic.

L'exposició, tot i posseir un evident caràcter retrospectiu, proposa revelar un Catany força diferent de com se’l coneix i del record que s’acostuma a tenir del seu treball. Etiquetada sovint de «clàssica», de «tradicional», de «neopictorialista», i fins i tot de «nostàlgica», l’obra de Catany respon a vegades poc o molt a aquests epítets. Però també és una obra audaç, lligada al seu temps, sembrada de sorpreses; en definitiva,  una obra moderna. El projecte ha estat comissariat per Alain D'Hooghe i Antoni Garau, vicepresident i director de la Fundació Toni Catany respectivament, i tots dos col·laboradors estrets i amics personals del fotògraf.