NOTÍCIES

04/09/2018

Món Sant Benet presenta la jornada pòrtic de la Fira Mediterrània que acollirà el proper 30 de setembre

Pòrtic Fira Mediterrània

Món Sant Benet ha acollit, en roda de premsa, la presentació del Pòrtic de la Fira Mediterrània que tindrà lloc el diumenge, 30 de setembre al mateix indret. Es tracta d’una matinal d’activitats culturals que servirà com a tast inicial de la propera edició de la Fira (del 4 al 7 d’octubre).

El pòrtic de la Fira arrencarà a les 11.30h de diumenge 30 de setembre, a la Plaça de Món Sant Benet, amb el ritme trepidant de la Balkan Paradise Orchestra, la fanfàrria balcànica més femenina i divertida del moment. Aquesta formació guanyadora del Premi Sons de la Mediterrània de l’any passat, està integrada per deu instrumentistes de vent i percussió i oferirà un concert fresc, enèrgic i molt festiu. Aquesta activitat és gratuïta i està adreçada a tots els públics.

Per altra banda, la jornada inclourà l’espectacle inicial del projecte PAS per la PAU (coproducció de la Fundació Catalunya La Pedrera i Fira Mediterrània) amb un recorregut pels espais més màgics del monestir de Sant Benet de Bages. Es tracta d’un espectacle sonor, visual i poètic que, basat en l’arrelament i la pau, comptarà amb la participació d’Ada Vilaró i Paloma Orts així com els músics Marcel Casellas, Toni Rocosa i Josep Maria Cols i la participació especial del col·lectiu manresà de cultura popular Xàldiga.

L’espectacle tindrà lloc a les 12.45, començarà davant la porta del Monestir i el preu de l’entrada és de 10 euros. Venda d’entrades aquí i a taquilla el mateix dia de l’espectacle. L’espectacle inicial a Món Sant Benet serà el punt de partida de la caminada posterior, la segona fase del projecte. Aquest recorregut en silenci començarà l’1 d’octubre i acabarà el 5 d’octubre i tothom hi està convidat a participar. Inscripcions:  www.adavilaro.com/pasperlapau

La roda de premsa ha comptat amb les intervencions de Marga Viza, directora de l’Àrea de Cultura de la Fundació Catalunya La Pedrera; de David Ibáñez, director artístic de la Fira Mediterrània i de l’artista Ada Vilaró.