04/12/2017

Zadie Smith tanca l’edició 2017 del cicle Converses a La Pedrera

Zadie Smith a Converses a La Pedrera

Zadie Smith i Jordi Puntí han realitzat la darrera sessió del Converses a La Pedrera 2017 amb un ple absolut de públic. Durant la xerrada han parlat sobre literatura i lectura, declarant-se l’autora britànica obsessionada per la literatura en uns temps on l’actualitat i les notícies predominen sobre aquest art.

Zadie Smith va estudiar Filologia Anglesa a la Universitat de Cambridge. Amb White Teeth (2000) va guanyar el premi Whitbread First Novel, el James Tait Black Memorial Prize, el Commonwealth Writers’ First Book Award i el The Guardian First Book Award. Amb The Autograph Man (2002) va ser guardonada amb el Jewish Quarterly Wingate Literary Prize i va ser finalista del premi Orange. La seva tercera novel·la, On Beauty (2005) va guanyar aquest darrer premi i va ser finalista del Booker. Posteriorment ha publicat NW Londres (2012) i, ara, Swing Time. Podem llegir una selecció dels seus assaigs a Changing My Mind: Occasional Essays (2009). L’any 2003, i després el 2013, va ser nomenada Millor Novel·lista Jove Britànica per la revista Granta. El 2006 la revista Time la va incloure a la llista de les cent persones més influents de l’any. Zadie Smith és membre de la Royal Society of Literature.

Durant la seva conversa l’escriptora britànica, resident als EUA, ha dialogat amb Jordi Puntí, escriptor, sobre les seves influències literàries i de com la literatura, i sobretot la lectura, li permeten veure el món. Smith ha definit als escriptors com a voyeurs que permeten als seus lectors viure unes altres vides i cultures.

Durant la seva estada a Barcelona Zadie Smith també ha realitzat la presentació del seu nou llibre Tiempos de Swing (Salamandra). En aquesta cinquena novel·la finalista del National Book Critics Circle Award i inclosa en la llista de bestsellers del New York Times, Zadie Smith torna a exhibir les seves dots per radiografiar el present amb sorprenents dosi de lucidesa, humor i sensibilitat.

Sobre Converses a La Pedrera 2017

La tardor de 2017, la Fundació Catalunya La Pedrera reprèn Converses a La Pedrera, un programa de converses amb personalitats de primer ordre del món de la cultura, la ciència, la política i l'economia, entre altres disciplines, amb la finalitat de donar a conèixer aquestes figures i la seva obra, de convidar-los a reflexionar en veu alta sobre l'actualitat social i política, i explicar com veuen el futur des del seu àmbit professional.

En aquesta nova edició ens han acompanyat, a més de l’escriptora Zadie Smith, els també escriptors Emmanuel Carrère i Nuccio Ordine.

La idea de les converses és crear un espai de diàleg en el qual es vagi més enllà de l’obra i les formulacions per les quals es coneixen aquestes personalitats: volem aprendre a veure i analitzar la contemporaneïtat a través de la mirada i el discurs dels convidats. La diversitat de disciplines i els múltiples punts de vista han de fer de les Converses a La Pedrera un mosaic d’opinions que ens permetin crear una opinió més ben fonamentada del món en què vivim.

L’organització de les Converses a La Pedrera s’ha fet en col·laboració amb Arcàdia, editorial que també promou i organitza cicles de conferències i debats de caràcter cultural.