01/02/2017

Una coproducció de la Fundació Catalunya-La Pedrera guanya el premi Ciutat de Barcelona 2016 de dansa

Afasians-The Last Conference. Los corderos & Za!

El premi Ciutat de Barcelona 2016 en la categoria de dansa ha estat per a l'obra "Afasians-The Last Conference", de Loscorderos·sc& Za!, i coproduïda per la Fundació Catalunya-La Pedrera.

"Afasians-The Last Conference" de Loscorderos·sc&Za! es va estrenar el passat mes de maig a La Pedrera en el marc del cicle Noves Escenes, i posteriorment es va poder veure, entre d'altres, al Festival Grec. L'obra va ser una coproducció de la Fundació Catalunya-La Pedrera juntament amb el Festival Grec, el SÂLMON< festival i el Tercera Setmana Festival d’Arts Escèniques de València.

El jurat del premi Ciutat de Barcelona ha valorat l'espectacle com una creació coreogràfica perfectament articulada, rodona i de finíssima ironia, que parla de la societat, de la filosofia, de les paradoxes de la ciència i del poder de la imaginació, i que té la capacitat de sorprendre constantment l’espectador.

Segons el jurat, amb aquesta obra Loscorderos·sc han arribat a la maduresa artística amb un segell únic que es defineix per l’encreuament de llenguatges i per l’enriquidora col•laboració amb altres artistes, com Za! en aquest cas.

Els premis Ciutat de Barcelona 2016 han distingit en aquesta ocasió nombrosos nous talents emergents del panorama artístic, molts dels quals han participat en diverses activitats organitzades per la Fundació Catalunya-La Pedrera.

És el cas, per exemple del premi en la categoria de teatre per a la companyia Agrupación Señor Serrano, pels espectacles Brickman Brando Bubble BoomA House in Asia, que també han estat programats dins el cicle Noves Escenes a La Pedrera. O a Maria Arnal i Marcel Bagés, en la categoria de música, i que també van formar part en aquest cas del cicle Pedrera Artlab amb el seu projecte Codi obert.