20/03/2017

La Fundació estableix un sistema de reserva prèvia online al Congost de Mont-rebei

Fotografia del Congost de Mont-rebei

Amb l’arribada del bon temps i les properes vacances de Setmana Santa es preveu que el nombre de visitants al Congost de Mont-rebei es vegi incrementat de forma significativa. Anticipant-se a aquesta situació la Fundació Catalunya-La Pedrera està impulsant un pla d’accions per a millorar la gestió de l’accés a aquest espai natural.

D’aquesta manera s’intenta minimitzar els problemes provocats per la massificació que es produeix en moments puntuals al Congost, i al mateix temps guanyar tranquil·litat pels visitants. Les mesures que es posaran en marxa han estat treballades i consensuades amb con l’Ajuntament de Sant Esteve de la Sarga i altres administracions de la zona.

En concret el pla d’accions preveu les següents mesures:

1. Posada en marxa d’un nou sistema de reserva prèvia online de la plaça d’aparcament de la Masieta. El sistema de reserva online estarà disponible en breu al web de la Fundació Catalunya-La Pedrera (www.congostdemontrebei.cat) i permetrà als visitants planificar anticipadament la seva visita i evitar desplaçaments i aglomeracions a la zona. A través de la reserva online s’oferiran 150 places al dia. La Fundació realitzarà una campanya de difusió per a informar a la ciutadania del nou servei de reserves online.

2. Instal·lació d’un panell informatiu lluminós a l’accés nord del Congost (des de Pont de Montanyana) informant als visitants en temps real quan l’aparcament ja estigui ple.

3. Millora de la gestió i recursos del punt d’informació de la Masieta:

a.  Ampliació dels dies i horaris d’atenció al visitant. El punt d’informació amplia l’atenció al visitant obrint  tots els divendres, dissabtes, diumenges, festius i ponts de febrer a desembre (i del 15 de juliol a l’11 de setembre tots els dies). L’horari serà de 8:30 a 17h (fins a les 19h entre el 15 de març i el 15 d’octubre).

b. Ampliació del personal d’atenció al visitant. S’incrementarà l’equip humà que atén als visitants al punt d’informació. Un total de 7 persones cobriran els diferents torns necessaris per atendre als visitants durant el nou calendari i horari establert.

c. Tancament de l’aparcament fora de les hores d’obertura. Per a facilitar la gestió de les reserves, l’aparcament tancarà cada dia.

d. No estarà permesa l’acampada i pernoctació dins l’aparcament de la Masieta, amb aquest objectiu es prohibeix l’entrada d’autocaravanes.

4. Quedarà restringit l’aparcament a la carretera d’accés de la Masieta, 1,5km abans i després en tots dos sentits de la marxa.

5. Es potencia la senyalització existent promovent el civisme i un millor comportament dels visitants.

A més a més, de manera coordinada, en els tres accessos a la zona del Congost, s’instal·larà un panell de normes de comportament del visitant en 4 idiomes (català, castellà, anglès i francès) i es realitzaran enquestes per conèixer el perfil dels visitants i la seva satisfacció de cara a poder implementar millores en el futur.

Per a més informació sobre el Congost de Mont-rebei feu clic aquí