16/02/2017

Premi Ciutat de Barcelona de dansa, a una coproducció de la Fundació Catalunya-La Pedrera

Premi Ciutat de Barcelona de dansa a una coproducció de la Fundació Catalunya-La Pedrera

L'obra "Afasians-The Last Conference", de Loscorderos·sc& Za!, coproduïda per la Fundació Catalunya-La Pedrera ha rebut aquest dijous al vespre el premi Ciutat de Barcelona 2016 en la categoria de dansa.

"Afasians-The Last Conference" de Loscorderos·sc&Za! es va estrenar el passat mes de maig a La Pedrera en el marc del cicle Noves Escenes, i posteriorment es va poder veure, entre d'altres, al Festival Grec. L'obra va ser una coproducció de la Fundació Catalunya-La Pedrera juntament amb el Festival Grec, el SÂLMON< festival i el Tercera Setmana Festival d’Arts Escèniques de València.

El jurat del premi Ciutat de Barcelona ha valorat l'espectacle com una creació coreogràfica perfectament articulada, rodona i de finíssima ironia, que parla de la societat, de la filosofia, de les paradoxes de la ciència i del poder de la imaginació, i que té la capacitat de sorprendre constantment l’espectador. Segons el jurat, amb aquesta obra Loscorderos·sc han arribat a la maduresa artística amb un segell únic que es defineix per l’encreuament de llenguatges i per l’enriquidora col·laboració amb altres artistes, com Za! en aquest cas.

La cerimònia de lliurament dels premis, que s'han lliurat al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, ha estat presidida per  l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, i conduida per la periodista de betevé Eva Arderius.