06/10/2017

La Fundació Catalunya La Pedrera inaugura la 1a edició del curs Bojos per la salut i l’alimentació

1a edició Bojos per la Salut i l'Alimentació

Avui, 6 d’octubre de 2017, a l’Auditori de La Pedrera, més de dues-centes persones han assistit a l’acte inaugural del Bojos per la salut i l’alimentació, un curs dins la 6a edició de programa Bojos per la Ciència de la Fundació Catalunya La Pedrera, que enguany acull a 60 estudiants catalans de batxillerat.

Previ a l’acte inaugural els estudiants s’han reunit per conèixer els seus companys i participar a la sessió introductòria sobre hàbits alimentaris a càrrec de la Dra. Elena Roura, responsable de l’àrea de salut i educació i directora científica de la Fundació Alícia.

L’acte inaugural ha comptat també amb familiars i docents dels estudiants així com els centres de recerca participants en el curs: Fundació Alícia, l'Hospital Clínic de Barcelona, l'Institut d'Investigacions Biomèdiques Agustí Pi i Sunyer (IDIBAPS), la Universitat Rovira i Virgili (URV), Eurecat Reus i la Fundació ABB per a la prevenció de l'anorèxia, la bulímia i l'obesitat i Fundació Institut de Trastorns Alimentaris (FITA).

El curs de salut i alimentació del programa Bojos per la ciència està orientat a estudiants de batxillerat amb vocació científica interessats en els estudis de medicina, infermeria, dietètica i nutrició o tecnologia dels aliments, entre d’altres estudis vinculats a la salut. S'impartirà durant 10 sessions, en dissabte entre el 6 d'octubre de 2017 i 6 d'abril de 2018. Durant el curs, els estudiants coneixeran ben de prop la recerca en les principals malalties del s. XXI (càncer, diabetis, obesitat i malalties cardiovasculars) tot fent un especial èmfasi en la importància dels hàbits de vida saludables (bons hàbits alimentaris, activitat física i esport, evitar el consum de drogues i alcohol) per mantenir-se en un bon estat de salut i també en la prevenció de malalties.

Trobareu més informació del programa aquí