09/04/2018

La Fundació i La Vanguardia fan el lliurament del vuitè premi Vanguardia de la Ciència

Lliurament primer premi Vanguardia de la ciencia

La Fundació Catalunya La Pedrera i La Vanguardia han fet el lliurament de la vuitena edició del premi Vanguardia de la Ciència, que aquest any ha estat per a una investigació sobre el planeta nan Haumea que ha permès descobrir que té un anell que l'envolta.

El primer premi l'ha recollit el responsable d'aquest projecte i membre del Instituto de Astrofísica de Andalucía, José Luís Ortiz, que ha fet una breu presentació del seu descobriment.

També han recollit els seus guardons la resta de premiats. Hugues de Riedmatten, de l'Institut de Ciències Fotòniques, ha guanyat el segon premi amb una investigació sobre l'internet quàntic híbrid i el futur de possibilitats que obren "un nou paradigma", segons ha dit en la seva presentació.

I els guanyadors del tercer premi han estat Marc Claret i Antonio Zorzano, de l'IDIBAPS i l'IRB, per un estudi sobre les neurones que regulen l'alliberament d'insulina.

En el marc de la presentació el president del BIST Andreu Mas Colell ha destacat la necessitat d'incrementar la inversió en recerca fins a un 2% del PIB ja que, segons ha dit, en aquests moments encara s'està vivint de la "bona inèrcia del passat". De la mateixa manera, el director de La Vanguardia Màrius Carol ha fet una crida a les institucions públiques perquè apostin per la recerca.

El president de la Fundació Catalunya La Pedrera ha coincidit en la importància de premis com aquest per donar suport als investigadors, i ha dit que l'excel·lència, també en aquest àmbit, és bàsica per aconseguir un futur millor i més just per a tothom.