09/03/2018

L’exposició ‘Toni Catany. D’anar i tornar’ viatja a Mèxic

Imatges del muntatge de l'exposició

La ciutat mexicana de Guadalajara acull l’exposició itinerant ‘Toni Catany. D’anar i tornar’ del 9 al 16 de març en el marc del 33è Festival de cine, i on Catalunya és la convidada d’honor.

La mostra de Catany s'ha instal·lat al Museu de las Artes Universidad de Guadalajara (MUSA), de fet, ahir es va presentar amb una conferencia d’Antoni Garau, director de la Fundació Toni Catany i un dels dos comissaris d’aquesta exposició, juntament amb l’Alain d'Hooghe. Després de la presentació es va projectar el documental ‘Toni Catany, el tiempo y las cosas’ de Cesc Mulet.

La Fundació Catalunya La Pedrera va organitzar aquesta mostra que es va poder veure a La Pedrera del març al juliol de 2016 i que va ser la primera retrospectiva del fotògraf mallorquí, des de la seva mort el 2013.  L’exposició es va plantejar com una nova mirada, a partir d’una aproximació diferent al corpus del treball de Toni Catany, per tal d'aconseguir una visió global de la seva obra.