05/05/2017

El programa “Quèquicom” de Televisió de Catalunya incorpora l’assessorament científic de la Fundació

El programa “Quèquicom” de Televisió de Catalunya compta a partir d’ara amb l’assessorament científic de la Fundació Catalunya-La Pedrera. Ambdues entitats s’uneixen per promoure l’excel·lència educativa i fomentar les vocacions científiques; eixos bàsics que són objectiu del programa i també de la Fundació.

Aquest programa sobre ciència, natura, salut i tecnologia pretén despertar la curiositat cap a la ciència com una manera d’interpretar la realitat i com a eina per viure més bé. Aquesta setmana, fruit de la col·laboració entre ambdues entitats ja s’ha pogut veure en pantalla un dels programes que compta amb l’assessorament científic de la Fundació: Conviure amb la migranya, que es va emetre el dimarts 2 de maig a través del Canal 33. Podeu veure el programa aquí.

Dos Premis Nacionals de Recerca 2015 units per a la promoció i difusió de la cultura científica i el coneixement

Al 2016, Fundació Catalunya‑La Pedrera i “Quèquicom” van coincidir a l’escenari de Teatre Nacional de Catalunya per recollir el Premi Nacional de Recerca 2015. Un any després, el seu treball conjunt ha fet possible que aquest mes de maig es comencin a emetre els programes que compten amb l’assessorament científic de la Fundació.

La Fundació Catalunya‑La Pedrera aposta pels projectes que permetin detectar, atraure i retenir el talent a Catalunya, col·laborant amb institucions científiques, donant a conèixer la feina dels diferents centres de recerca, apropant la investigació al carrer, apropant la investigació i la passió per les assignatures a les escoles, oferint oportunitats a joves científics perquè puguin desenvolupar el seu talent, i estimulant l’interès per les carreres científiques i sobretot fent difusió de la ciència.