07/03/2017

La Fundació Catalunya-La Pedrera crea uns nous tallers de cuina per a persones amb restriccions alimentàries

Imatge d'un taller fet a Món Sant Benet

La Fundació Catalunya-La Pedrera ha creat una nova línia de tallers de cuina per a persones que han de seguir dietes especials per raons de salut. Arrencarà amb un taller pensat per a persones amb intolerància al gluten el proper 8 d'abril a la Fundació Alícia de Món Sant Benet.

Sota el títol “Menjars del món sense gluten”, el taller pretén donar eines per preparar plats diferents, originals i divertits. Partint del coneixement de d'altres cultures, es cuinaran diferents receptes ètniques, saboroses i alhora segures.

El taller, que durarà tres hores, comptarà amb una primera part divulgativa a càrrec Gemma Castillejo de Villasante, sòcia fundadora de la Societat Espanyola de Celiaquia. Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona, és metge responsable de la Unitat de Gastroenterologia Pediàtrica del Servei de Pediatria de l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus. Ha participat en estudis nacionals i internacionals sobre malaltia celíaca i és membre de la Societat Espanyola i Europea de Gastroenterologia, Hepatologia i Nutrició Pediàtrica.

La segona part del taller serà pràctica. En aquesta es proposaran diferents receptes que han estat preparades pels professionals de la Fundació Alícia. Tot seguit els participants hauran d'elaborar els plats en grups i, finalment, els acabaran degustant.

Aquest taller està pensat per persones que han de cuinar plats sense gluten, tant sigui per a ells mateixos o per algú de la família. Les places són limitades i cal inscripció prèvia. Es pot fer a través de la web www.monstbenet.cat, al telèfon 93 875 94 01 o a través del correu electrònic a info@monstbenet.com

Aquest nou taller forma part d'un nou cicle d'activitats que arrenca la Fundació Catalunya-La Pedrera vinculades amb l'alimentació i la salut. Al llarg d'aquest 2017 es programaran altres tallers pensats perquè persones amb restriccions alimentàries puguin gaudir dels àpats. La diabetis, el càncer i la disfàgia seran les altres patologies que es tractaran.

Amb aquest nou cicle, la Fundació Catalunya-La Pedrera consolida la seva aposta per millorar l’alimentació de les persones, amb especial atenció a les restriccions alimentàries i altres problemes de salut.

Els tallers compten amb la col·laboració directa dels experts de la Fundació Alícia, centre de recerca amb vocació social dedicat a la innovació tecnològica en cuina i a la difusió del patrimoni agroalimentari i gastronòmic, destinat a promoure la bona alimentació i que forma part de la Fundació Catalunya-La Pedrera.