16/02/2017

El director de la Fundació Alícia recull el Premi Ciutat de Barcelona

El director de la Fundació Alícia, Toni Massanés

El director de la Fundació Alícia, Toni Massanés, ha rebut el Premi Ciutat de Barcelona de Gastronomia. El jurat destaca els projectes desenvolupats a Barcelona durant el 2016 en diferents àmbits –exposicions, publicacions, recerca històrica i divulgació cultural de la gastronomia– i el paper de la Fundació Alícia "com a referent mundial" en "la millora de l'alimentació de totes les persones".

Els guardons tenen per objectiu guardonar la creació, la investigació i la producció de qualitat realitzada a Barcelona per creadors o col·lectius que hi treballen o per  institucions i organitzacions barcelonines que les promouen o produeixen.

Aquest 2016, Massanés ha comissariat l'exposició 'El Celler de Can Roca, de la terra a la lluna' al Palau Robert, que commemora els trenta anys de la creació del restaurant. Dels projectes engegats des de la Fundació Alícia també destaca la iniciativa 'Benvinguts a pagès', que busca enfortir la relació entre la societat, els pagesos i la seva vida al camp; o la publicació del llibre La cuina dels llegums, de la Fundació Alícia, una mena bíblia d'un "superaliment" que aporta grans beneficis per a la salut.

L'entrega dels guardons s'ha dut a terme al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona i ha estat conduïda per l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el tinent d'alcaldia d'Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, Massanés ha rebut el premi per decisió unànime del jurat gastronòmic, format per Cristina Jolonch, Enric Rovira, Miquel Sen, Marcelo Aparicio i Ada Parellada.