16/05/2018

Escoles i institucions Tàndem es troben per primer cop a La Pedrera

Trobada escoles tàndem

Totes les escoles i institucions que han participat i participen al programa Escoles Tàndem de la Fundació Catalunya La Pedrera es van trobar ahir a La Pedrera. La trobada tenia l’objectiu de compartir experiències i co-dissenyar la 1a Jornada Escoles Tàndem que tindrà lloc al setembre, on es posarà en comú el coneixement de tots els professionals implicats, i servirà per enfortir la relació entre les escoles i les institucions participants, tot permetent continuar treballant per a la innovació educativa.

El compromís demostrat per moltes de les entitats de referència fa que la jornada de setembre serveixi per crear vincles de sostenibilitat i noves complicitats.

El programa Escoles Tàndem, que va néixer l’any 2011, posa a treballar plegats un centre educatiu i una institució de referència durant tres cursos. Durant aquest període es treballa per singularitzar el centre educatiu alhora que s’implementen metodologies pedagògiques innovadores. L’objectiu final del programa és millorar l’èxit educatiu. Aquesta iniciativa comporta que tots els mestres del centre i els professionals de la institució intercanviïn coneixements, experiències i material pedagògic. El programa va néixer amb la voluntat de ser sostenible a llarg termini.

Des del seu inici, el programa Escoles Tàndem ha beneficiat 13 centres educatius i 15 institucions de referència de Catalunya:

•    Curs 2011-2012:
-    Escola Mn. Jacint Verdaguer i Conservatori Municipal de Música de Barcelona (CMMB)
-    Escola Poblenou i Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC)

•    Curs 2012-2013:
-    Escola Labouré i Fundació Tot Raval + Escola de Músics i JPC
-    Institut Apel·les Mestres i IrsiCaixa + Parc Científic de Barcelona (PCB)

•    Curs 2013-2014:
-    Escola Miquel Bleach i Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC)
-    Institut Rovira-Forns i Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

•    Curs 2014-2015:
-    Escola Bàrkeno i Mercat de les Flors

•    Curs 2015-2016:
-    Escola Montserrat i Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona (IRB Barcelona)
-    Escola Mn. Joan Batlle i Centre d'Estudis Avançats de Blanes (CEAB-CSIC)

•    Curs 2016-2017:
-    Escola Ramon Llull i Teatre Nacional de Catalunya (TNC)
-    Escola Rambleta del Clot i British Council

Curs 2017-2018:
-    Escola Catalunya i Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC)
-    Escola Pere Vila i Palau de la Música Catalana

Des de la Fundació Catalunya La Pedrera es promou i gestiona les aliances entre els diferents centres. Els professionals de l’àrea de Coneixement i Recerca de la Fundació aporten el seu coneixement en l’àmbit educatiu, analitzen els resultats finals del programa i fan seguiment de cada tàndem durant tot el curs escolar.