06/07/2018

El Barcelona International Youth Science Challenge 2018 acollirà estudiants dels 5 continents

Biysc 2017 coneixament ciència

La tercera edició del Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) acollirà aquest estiu a 90 estudiants de 23 nacionalitats diferents amb la finalitat de fomentar vocacions científiques.

El Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) és l’únic programa internacional impulsat per la Fundació Catalunya La Pedrera. El seu objectiu és potenciar l’interès per la ciència i l’excel·lència educativa entre els joves de 16 a 18 anys d’arreu del món. Del 9 al 20 de juliol es celebrarà la cita internacional que reunirà a un centenar de joves pre-universitaris apassionats per la ciència.

La tercera edició del BIYSC comptarà amb estudiants procedents dels 5 continents. 9 països europeus —Àustria, Itàlia, Espanya, França, Suïssa, Hongria, Macedònia, Luxemburg i Regne Unit— i 14 països de la resta del món —Xina, Canadà, Estat de Palestina, Xile, Israel, Nova Zelanda, Sud-àfrica, Singapur, Tunísia, Turquia, Estats Units, Malàisia, Uzbekistan i Emirats Àrabs Units—.

Els participants tindran l’oportunitat de treballar en 11 centres de recerca d’excel·lència de Catalunya desenvolupant projectes en àmbits tan diversos com la biomedicina, la genètica, la biotecnologia, la química, la robòtica o la nanotecnologia. Aquesta edició comptarà amb un projecte nou en l’àmbit de la nutrició i salut que lidera la Fundació Alícia, l’Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) i la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. Els centres que participen al BIYSC 2018 són:

• Barcelona Supercomputing Center (BSC)
  • Centre de Regulació Genòmica (CRG)
  • Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC)
  • Institut de Recerca Biomèdica (IRB)
  • Institut Català d’Investigació Química (ICIQ)
  • Institut de Biologia Evolutiva (IBE)
  • Institut de Ciències Fotòniques (ICFO)
  • Institut de Física d’Altes Energies (IFAE)
  • Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS)
  • Fundació Alícia
  • Universitat de Vic (UVIC), Universitat Central de Catalunya

BIYSC Awards 2018

En finalitzar el BIYSC 2018 els participants tindran 5 mesos per redactar una memòria sobre el seu projecte. Els dos joves que millor hagin superat tots els desafiaments que el programa planteja seran premiats per la Fundació Victor Grifols i Lucas i la Fundació Catalunya La Pedrera amb dues beques per participar al London International Youth Science Forum (LIYSF).

Amb aquesta nova edició del BIYSC, la Fundació Catalunya La Pedrera consolida el seu primer programa per fomentar vocacions científiques entre joves d’àmbit internacional. Amb més de 10 anys d’experiència en la promoció de l’esforç i l’excel·lència educativa en ciència a Catalunya, gràcies a programes com Joves i Ciència, la Fundació continua treballant per inspirar als futurs científics de tot el món.

STEM Dinners

No tot és treballar, també hi ha espai pel lleure i per la reflexió. Dins de la programació del BIYSC la organització ha previst dos STEM Dinners (sopars sobre ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques). El proper dia 11 de juliol està programat un àpat sobre ‘Biaix de gènere en la recerca’ a càrrec de dos joves investigadores -Maria Marin i Mònica Alcalá- i el 16 de juliol una altra trobada sobre ‘Ètica a la ciència’ a càrrec del Dr. Salvador Macip en col·laboració amb la Fundació Victor Grifols i Lucas.