05/07/2018

Tot a punt per a la setena temporada del Residències Musicals que impulsa el talent jove

El proper diumenge 16 de setembre engegarà, a La Pedrera, la setena edició del programa Residències Musicals de la Fundació. Amb l'objectiu de donar suport i impulsar la carrera dels joves talents de la interpretació musical del nostre país; aquesta iniciativa nascuda la temporada 2012-2013 permet a l’artista presentar tota la seva versatilitat, incentiva l’ampliació de repertoris i, alhora, contribueix a la projecció exterior de la seva carrera, tot fidelitzant el públic local cap a la seva proposta artística.

Enguany, com a novetat de la setena temporada destaca la incorporació de la figura del compositor resident que crearà una peça per a cada resident. Aquesta s’estrenarà dins dels programes que confegiran els propis residents per als seus concerts a La Pedrera. L’objectiu és promocionar tots els joves músics, no només als intèrprets, sinó també als que posen el seu talent creatiu al servei dels altres.

En el procés de selecció dels residents d'aquesta edició s’han valorat quaranta candidats, i finalment han estat escollits com a residents Marta Puig, la jove pianista amb més clara trajectòria ascendent; el violoncel·lista Roger Morelló, amb notable projecció internacional; i la reconeguda violinista Sara Cubarsi, amb prestigi tant a l’estranger com a Catalunya, que torna a Barcelona per presentar les seves originals propostes.

Amb 6 temporades i 18 residents, el Residències Musicals s’ha consolidat com a referència entre els joves intèrprets que l’identifiquen com un programa d’impuls a l’excel·lència musical entre els joves talents que promou la professionalització dels intèrprets destacats. Alhora, crítica i públic -6.490 persones des de 2012- acompanyen satisfactòriament el programa de 9 concerts anuals que se’n deriva.

La temporada de concerts 2018-19 del cicle Residències Musicals a La Pedrera mantindrà el format de les darreres temporades: alternança de formats i intèrprets residents per tal d’oferir al públic una temporada amb una programació més variada i atractiva. La temporada de nou concerts serà de setembre a maig, amb una cita el tercer diumenge de cada mes a les 18 hores, amb un dels tres intèrprets, representatius del gran talent musical emergent català i amb trajectòries ben diverses que actuaran de manera alterna, en format solista, duet i cambra a la Casa Milà.