Horts de Sant Benet

Els horts de Sant Benet, situats a l'entorn del monestir de Sant Benet, conformen un aparador de l'agricultura de casa nostra per conèixer els origens dels aliments que mengen.

Els horts ecològics de Sant Benet tenen una doble missió: ser una mostra de l'agricultura de casa nostra i generar ocupació per a joves en risc d’exclusió.

Els Horts compten amb dos espais:

• Hort d’Aprendre, ubicat al costat del monestir de Sant Benet de Bages, i amb una superfície de 4.100 metres quadrats va néixer amb l'objectiu de mostrar la diversitat agroalimentària del país i revalorar algunes varietats agrícoles locals estudiant la seva viabilitat comercial.
  • Horts Productius, situats al meandre que forma el riu Llobregat conegut com l’Angle, de 2 hectàrees. Aquest projecte agroecològic crea llocs de treball per a joves en risc d’exclusió. En el projecte d’inserció col·laboren els serveis socials de municipis propers com Sant Fruitós de Bages i Navarcles, que deriven joves amb dificultats. El seu pas pels Horts de Sant Benet ha de permetre als joves compaginar la feina amb formació complementària per acabar fent el pas a l’empresa ordinària. En tot el procés, es rep l’assessorament de la Fundació Formació i Treball, entitat amb una dilatada experiència en la inserció sociolaboral de persones en risc d’exclusió.

La major part del producte dels Horts de Sant Benet es comercialitza principalment a grans superfícies o empreses agroalimentàries que elaboren productes ecològics. També se subministra producte als restaurants de Món Sant Benet, que posen l’èmfasi en la seva procedència ecològica i de proximitat

Contacteu amb nosaltres per correu o per telèfon al 938 759 402