Espai Natura

Congost de Mont-rebei

AVIS IMPORTANT

Des del 26, està reobert el camí del #CongostdeMontrebei un cop feta la neteja corresponent i amb la valoració favorable dels experts.

El centre d'informació de La Masieta i l'aparcament funcionen amb normalitat i atenden les consultes dels visitants.

S'ha reestablert el sistema de reserva online de l'aparcament

Aquelles persones que tinguin qualsevol dubte, es poden posar en contacte amb la Fundació Catalunya La Pedrera a través del correu territori@fcatalunyalapedrera.com, que s’ha habilitat per atendre totes les consultes que es generin. Telèfon per consultes: 608 29 20 44

Descripció

En travessar la serra del Montsec, el riu Noguera Ribagorçana hi ha creat un immens tall de parets verticals, el congost de Mont-rebei, que s’obre al sud en un amfiteatre de penya-segats impressionants.

Entre Aragó i Catalunya, el congost de Mont-rebei talla de nord a sud la serra del Montsec, primera gran formació dels Prepirineus catalans. La reserva de la Fundació protegeix quasi 600 hectàrees a la riba catalana: el mateix congost i les ribes del riu (on hi viu la llúdriga), els penya-segats (llar de grans rapinyaires) i part del vessant obac del Montsec d’Ares (cobert de roures).

Dades de l’espai

Nom: Espai Natura Congost de Mont-rebei
Any d’adquisició: 1999
Superfície: 598,71 ha