Espai Natura

Congost de Mont-rebei

AVIS IMPORTANT(18/07/18)
Tancat temporalment el camí del Congost de Mont-rebei a causa d'una esllevissada en el mateix. Tècnics experts avaluen l'estat del camí.
El punt d'informació de La Masieta roman obert per atendre consultes dels visitants. . Aquelles persones que hagin reservat aparcament per aquests dies i tinguin qualsevol dubte, es poden posar en contacte amb la Fundació Catalunya La Pedrera a través del correu territori@fcatalunyalapedrera.com, que s’ha habilitat per atendre totes les consultes que es generin.

Descripció

En travessar la serra del Montsec, el riu Noguera Ribagorçana hi ha creat un immens tall de parets verticals, el congost de Mont-rebei, que s’obre al sud en un amfiteatre de penya-segats impressionants.

Entre Aragó i Catalunya, el congost de Mont-rebei talla de nord a sud la serra del Montsec, primera gran formació dels Prepirineus catalans. La reserva de la Fundació protegeix quasi 600 hectàrees a la riba catalana: el mateix congost i les ribes del riu (on hi viu la llúdriga), els penya-segats (llar de grans rapinyaires) i part del vessant obac del Montsec d’Ares (cobert de roures).

Dades de l’espai

Nom: Espai Natura Congost de Mont-rebei
Any d’adquisició: 1999
Superfície: 598,71 ha