Escoles tàndem

El programa «Escoles tàndem» promou el partenariat durant tres anys entre centres educatius i institucions de referència per fomentar l’èxit educatiu.

El projecte

A les Escoles tàndem es concreta un projecte educatiu que gira a l’entorn d’una especialització en una matèria que vertebra el currículum de les escoles. L’especialització s’aconsegueix a través del partenariat de centres educatius amb institucions de referència, amb l’assessorament, seguiment i finançament de la Fundació i la col·laboració del departament d’Ensenyament.

Aquesta especialització pot variar segons la institució de referència que formi part del tàndem (música, ciències, matemàtiques, audiovisuals, etc.) i no comporta obviar les competències bàsiques que tot alumne ha d’adquirir. Al contrari, l’especialització vol ser un element clau per potenciar aquestes competències bàsiques.

Escoles tàndem iniciades el curs 2011-2012

• L’Escola Poblenou, situada al barri de Provençals de Poblenou de Barcelona, és una Escola tàndem de música amb l’Escola Superior de Música de Catalunya (Esmuc).

Aquí podeu veure el vídeo del concert de Nadal que van fer conjuntament les dues escoles.

• L’Escola Mossèn Jacint Verdaguer, situada al barri del Poble Sec de Barcelona, és una Escola tàndem de música amb el Conservatori Municipal de Música de Barcelona (CMMB).

Aquí podeu veure el vídeo del concert "Els quatre elements" que van fer els alumnes de 1r i 2n de Primària de l'Escola, i també el vídeo de la cloenda del curs 2012-13 que va fer el Tàndem al Mercat de les Flors

Escoles tàndem iniciades el curs 2012-2013

• L’Escola Labouré, situada al barri del Raval de Barcelona, és una Escola tàndem de música amb la Fundació Tot Raval i l’Escola de Músics i JPC.

Aquí podeu veure el vídeo del concert de Nadal que van fer conjuntament les dues escoles.

• L’Institut Apel·les Mestres, situat a l’Hospitalet de Llobregat, és una Escola tàndem de biomedicina amb l'Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa (IrsiCaixa) i el Parc Científic de Barcelona (PCB).

Escoles tàndem iniciades el curs 2013-2014

• L’Escola Miquel Bleach, situada al barri d’Hostafrancs de Barcelona, és una Escola tàndem especialitzada en l’art i el patrimoni artístic amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC).

​​Aquí podeu veure el vídeo de presentació del Tàndem Escola Miquel Bleach-Museu Nacional d’Art de Catalunya

• L’Institut Rovira-Forns, situat a Santa Perpètua de la Mogoda, és una Escola tàndem de ciències experimentals i matemàtiques amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Aquí podeu veure el vídeo de la inauguració de l’exposició “Fem ciència i aprenem” del Tàndem Institut Rovira-Forns i Universitat Autònoma de Barcelona

Escola tàndem iniciada el curs 2014-2015

• L’Escola Bàrkeno, situada al del barri de la Marina de la Zona Franca és una escola d’Educació Infantil i Primària del Consorci d’Educació de Barcelona, és una Escola Tàndem especialitzada en dansa i moviment amb el Mercat de les Flors.

Escoles tàndem iniciades el curs 2015-2016

• L’Escola Mn. Joan Batlle, situada al barri de Ca la Guidó de Blanes, és una escola Tàndem especialitzada en ciències de les ciències de la vida a l’aigua amb el Centre d’Estudis Avançats de Blanes-CSIC.
  • L’Escola M. de Déu de Montserrat, situada al barri de Sant Ildefons de Cornellà de Llobregat, és una escola Tàndem especialitzada en biomedicina amb l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona (IRB)

Escoles tàndem iniciades el curs 2016-2017

• L’Escola Ramón Llull, situada al barri de El Fort Pienc de Barcelona, és una Escola tàndem especialitzada en arts escèniques amb el Teatre Nacional de Catalunya.
  • L’Escola La Rambleta del Clot, situada al barri del Clot de Barcelona, és una escola Tàndem especialitzada en llengua anglesa amb el British Council.