El Patronat és l’òrgan de govern i administració de la Fundació. Actualment està format per catorze persones.

El Patronat de la Fundació Catalunya-La Pedrera és un òrgan col·legiat integrat per persones físiques o jurídiques públiques i privades.

La composició actual és la següent:

-Persones jurídiques, públiques o privades, fundadores o de llarga tradició en el govern de la Caixa d’Estalvis de Catalunya, Tarragona i Manresa, o entitats públiques de base territorial amb presència a l’entitat:

• Fundació Universitària del Bages, representada pel Sr. Pere Casals Perramon
  • Diputació de Tarragona, representada pel Sr. Joan Piñol Mora
  • Diputació de Barcelona, representada pel Sr. Jaume Ciurana Llevadot

-Persones jurídiques públiques o privades que promoguin activitats similars o relacionades amb les que siguin objecte de la fundació especial, i que puguin aportar el seu coneixement i sinèrgies en l’àmbit d’actuació de la Fundació i activitats o programes que es pretenguin desenvolupar.

• Xarxa de Custòdia del Territori, representada pel Sr. Marc Ordeix Rigo
  • Fundació Jesuïtes Educació, representada pel Sr. Josep Menéndez Cabrera
  • Fundació Lluita contra la Sida, representada pel Sr. Bonaventura Clotet Sala
  • Fundació Futbol Club Barcelona, representada pel Sr. Josep Cortada Vila
  • Fundació Víctor Grífols i Lucas, representada pel Sr. Josep M. Lozano Soler
  • Fundació Carulla, representada per la Sra. Mireia Tomàs Carulla

-Persones físiques de reconegut prestigi proposades per la resta de grups del Patronat:

• Sr. Lluís Torner Sabata, director de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO)
  • Sra. Mercè Boada Rovira, directora mèdica de la Fundació ACE - Institut Català de Neurociències Aplicades
  • Sr. Germán Ramón-Cortés Montaner, empresari, conseller independent i assessor en comunicació i màrqueting. President de ParadigmaFCM
  • Sra. Carme Borbonès Brescó, consellera de Càritas Espanyola

​El President del Patronat és el Sr. Germán Ramón-Cortés.