Cooperativa 2147 MANS

2147 MANS agrupa dotze empreses socials catalanes del sector agroecològic, que donen feina a persones amb discapacitat intel·lectual, amb malaltia mental o en risc d’exclusió social.

COOPERATIVA 2147 MANS

Tots els socis de la cooperativa treballen per a obtenir productes ecològics, a preus assequibles i d’origen local. I uneixen els seus esforços per mantenir economies d’escala que donin viabilitat al projecte, mitjançant la comercialització, en la gran distribució, de productes frescos envasats.

La Fundació Catalunya La Pedrera és la impulsora de la cooperativa, a la qual participa com a sòcia col·laboradora.

LA MARCA

En el moment del naixement de 2147 MANS, la unió de totes les empreses productores de la nova cooperativa donava feina a 1.074 persones. La marca vol plasmar la unió d’esforços de cadascuna de les seves mans (1.074 x 2 suma un total de 2.148 mans).

La voluntat de deixar a la marca amb una mà menys, i batejar-la amb un nombre imparell, vol reflectir el compromís de la cooperativa amb la inserció laboral: les persones que hi treballen tenen una discapacitat però la superen unint-se.

MEMBRES DE LA COOPERATIVA

LA RAÓ DE SER

A Catalunya hi ha més de 42.000 persones amb discapacitat intel·lectual i només un de cada quatre accedeix al treball remunerat. La situació és encara més greu per a les més de 83.000 persones que pateixen alguna malaltia mental: només dos de cada deu treballen.

2147 MANS afavoreix la viabilitat de les empreses socials que creen llocs de treball que els permeten a aquests col·lectius inserir-se laboral i socialment, alhora que són part activa d’un negoci viable econòmicament que cobreix una demanda del mercat: el producte ecològic, comprat als punts de venda habituals i a un preu assequible.

RECONEIXEMENT I SUPORT

2147 MANS rep el suport de la Fundación Daniel & Nina Carrasso. Aquesta fundació familiar, que te per vocació el finançament de projectes relacionats amb l’art i l’alimentació saludable, fa possible l’assessorament tècnic als membres de la Cooperativa, aportant-los formació en agricultura ecològica i assessoria per la millora dels productes agroalimentaris.