Què és la Càtedra Ignacio Cirac - Fundació Catalunya La Pedrera?

La Càtedra Ignacio Cirac- Fundació Catalunya La Pedrera de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) vol promoure la captació de talent internacional en l’àmbit de la recerca en teoria quàntica de la informació, que és l’àrea de recerca de Juan Ignacio Cirac, director del Max Planck Institute for Quantum Optics de Garching, Premi Príncep d’Astúries 2006 i doctor honoris causa per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

La creació de la càtedra permet:

Talent

Augmentar la capacitat d’atracció de talent internacional a Catalunya.

Recerca

Contribuir a portar a la primera línia a nivell mundial els grups de recerca d’informació quàntica de Catalunya

Creació de vincle

Reforçar la vinculació estable, sòlida i visible del professor Ignacio Cirac amb Catalunya

Promoció de l'excel·lència

Realitzar entre els joves activitats de promoció de l’excel·lència i de difusió de la ciència i de la tecnologia de frontera

La càtedra té la seu a l’ICFO, centre de recerca creat per la Generalitat de Catalunya, i la UPC, que té com a objectiu desenvolupar recerca i formació en el camp de les ciències òptiques i de la llum al més alt nivell, i que és l’entitat responsable de gestionar aquesta càtedra.